Digitális szervizkönyv szolgáltatást vezet be a Mercedes az összes kisáruszállító gépjárműve számára. Ez azt jelenti, hogy az időszakos karbantartások és rendkívüli szervizek már nem a hagyományos szervizkönyvbe kerülnek beírásra, hanem a számítógépbe. Nagy előnye a rendszernek, hogy ezek a fontos feljegyzések egy központi adatbázisba kerülnek, melyek számítógépek segítségével bármely országból elérhetőek lesznek a szervizek számára, kizárva ezzel az elírásokat vagy a füzet elvesztésének és eltűnésének lehetőségét. A járművekkel kapcsolatos információk így teljesen biztonságban vannak és kezelni is egyszerűbb őket. A Mercedes 2007-ben kezdte meg a szolgáltatást egyes személykocsik esetében, 2008-tól pedig már az egész palettához elérhető volt az elektronikus szervizfüzet.
Októbertől már komplett kínálathoz kínálják a DSB-t (Digital Service Booklet). 68 különböző országban vezették be a használatát, mindenhol az adott országban használatos nyelven kérhetőek le az adatok – kilométerállással együtt. Független szervizek is hozzáférhetnek a rendszerhez, amennyiben megveszik a gyártól a szoftver licencét. Írásos nyoma is marad a karbantartásnak, minden egyes szervizlátogatásnál az ügyfél megkapja a járművön elvégzett munkáról szóló nyomtatványt, mely bármikor pótolhat a későbbiek során, ha erre lenne szükség. A Mercedes az ügyfél kérésére akár a komplett szerviztörténetet is kinyomtatja.
forrás: www.kamionhirek.hu
fotó: Auto-Medienportal.Net/Daimler
B. A.
Még nem érkezett hozzászólás a bejegyzéshez!